Bešpelj

subota, 09.02.2008.

O Bešpelju

U ovom postu sam htjela reći nešto o Bešpelju. Nadobudno sam išla na mrežu svih mreža da prikupim neke informacije….

Međutim, ako utipkate na Google browser Bešpelj s namjerom da nešto saznate o njemu (kao npr. ja) otvorit će vam se hrpa stranica, ali ako idete pregledavati sadržaj tih stranica, ostat ćete jaaako razočarani.

Jedna rečenica u wikipediji (Bešpelj-naselje u općini Jajce, Federacija BiH, BiH. Nalazi se na planini Ranči, sjeverno od Jajca), par stranica s popisom stanovništva prema nacionalnom sastavu iz 1991. godine te niz stranica s točnom geografskom lokacijom mjesta (geografska širina i geografska dužina) i to je to!!!

Najbolje su mi one stranice koje reklamiraju hotele, restorane i druge turističke sadržaje pa navode podatke za Bešpelj.sretan Ne znam da li bi se smijala ili plakala.
Naime u Bešpelju NEMA hotela, restorana, apartmana za privatni smještaj, velikih trgovačkih lanaca niti aerodroma !!! sretan

Nažalost, moram priznati da niti ja ne znam gotovo ništa o Bešpelju. Otišla sam iz Bešpelja kao 14-godišnjakinja, a u to vrijeme nisam baš bila zainteresirana za proučavanje povijesti, kulture, tradicije i narodnih običaja.
To je nešto što me interesira sada sretan….15 godina poslije.

Volila bih, kao prvo znati kako je Bešpelj dobio ime? Kako je mjesto nastalo? Postoje li neke legende o njemu? Koje su osobe važne za njegovu povijest i sl.

Ali, kao što sam već rekla, na Internetu nema informacija o tome , a niti s knjigama nisam imala baš sreće. Kako ne živim u Bešpelju ne mogu niti pitati starije bešpeljane što oni znaju…

Ono što znam je da postoje: Gornji i Donji Bešpelj sretan

Donji Bešpelj u kojem sam ja rođena i odrastala (odrasla još nisam smijeh-još uvijek se osjećam kao dijete), udaljen je od Jajca nekih tridesetak kilometara, a od Gornjeg Bešpelja cca četiri kilometra. Kad se iz Jajca dolazi, prvo se dođe u Gornji Bešpelj, pa se iz Gornjeg Bešpelja ide do Donjeg jedinom cestom.

Prije rata Donji Bešpelj je imao čak dvije trgovine zubo i kafić u sklopu trgovine, te još jedan kafić u blizini gdje smo igrali bilijar i stolni nogomet. Osim zvonika sretan, to su uglavnom svi sadržaji. Ostalo su brda, livade, šume, lokve, klanci, studenac-izvor pitke vode...
Ali zato Gornji Bešpelj vrvi od sadržaja smijeh….crkva, škola, ambulanta, stambena zgrada! za nastavnike, ja znam da su bile dvije trgovine i kafić u kojem smo poslije ili prije škole također igrali bilijar.

Katoličko groblje nalazi se između Gornjeg i Donjeg Bešpelja, i u njemu se pokapaju pokojni iz oba Bešpelja. Mezari postoje i u Donjem i u Gornjem Bešpelju gdje muslimani pokapaju svoje pokojne.

U Donjem Bešpelju muslimanski i katolički dio su prostorno odvojeni….spajaju se na još jednom izvoru pitke vode-koji smo zvali džamija (neznam iz kojeg razloga).

U Gornjem Bešpelju su kuće katolika i muslimana izmješane, iako ima predjela sa pretežno katoličkim, odnosno pretežno muslimanskim kućama.

Ovo je nešto malo čega se sjećam. Ako neko od Bešpeljana čita i zna nešto više bilo bi mi drago da me dopuni ili ispravi ako je nešto krivo.

Kad budem znala staviti bit će i fotki smijeh

09.02.2008. u 20:36 • 14 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>



< veljača, 2008 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29    

Veljača 2009 (1)
Siječanj 2009 (1)
Prosinac 2008 (3)
Rujan 2008 (2)
Kolovoz 2008 (4)
Srpanj 2008 (1)
Lipanj 2008 (4)
Svibanj 2008 (7)
Travanj 2008 (8)
Ožujak 2008 (7)
Veljača 2008 (6)
Siječanj 2008 (1)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Opis bloga

Blog o meni, mome selu, mojim razmišljanjima, nadanjima i htijenjima :-) i mnogim drugim koještarijama

Pomozimo maloj Anji

Image Hosted by ImageShack.us

Blogerica.comKlikni


Glasaj za moj blog na www.blogeri.hr

Kako do mene:

bespeljica@gmail.com



Zrnca mudrosti:

"Ono što je bilo izuzetno u životu Abrahama Lincolna nije to što je rođen u brvnari, već to što je iz nje izašao."

"Sva bića puštaju za sobom tragove svog postojanja, samo ljudska bića ostavljaju za sobom tragove svog stvaranja."

"Kad biste mogli udariti u stražnjicu osobu koja je odgovorna za većinu vaših problema, tjednima nakon toga ne biste mogli sjesti."

"U životu sam prošao kroz dosta teških situacija, od kojih su se neke zaista i dogodile."

"Sunce sija na pravedne i nepravedne jednako. Želite da vaš dobitak ne bude ničiji gubitak."

Linkovi

Ježev blog
Image Hosted by ImageShack.us

angie
catcher
čiovka
dordora2
Eurosmijeh
gogoo
gustirna
Ima jedan svijet
Ježev blog
Katja
Kneginjica
Koraljka
Marisol
Minimaxine
Mirjana
more-moje-plavo
Neolina
Saraja Azra

Biljoteka

Cvergla blog
Lika na dlanu
miljevci
Potravlje u srcu
promina


Hrvatski Web Pretraživač

counter


Google PageRank <br />
		Checker - Page Rank Calculator